Termoterapie a kryoterapie

Termoterapie nebo kryoterapie zahrnuje aplikaci externího tepla nebo chladu. Používá se k léčbě artritidy, svalového napětí, pooperační bolesti, atd.

Termoterapie

Pozitivní termoterapie spočívá v aplikaci povrchového tepla. Teplo se aplikuje za účelem zlepšení rozsahu pohybu, snížení tuhosti a zvýšení cirkulace. Tepelná terapie může být prováděna pomocí horkých zábalů, teplé vody, infračervených světel, termodeček a různých dalších metod.

Negativní termoterapie spočívá v aplikaci povrchového chladu. Chlad se aplikuje za účelem snížení bolesti a zánětu. Procedury využívající chladovou terapii zahrnují studené obklady, ledové koupele, ledovou masáž a další.

Fyziologické účinky pozitivní termoterapie:

• rozšíření cév - tzn. vyšší přívod kyslíku a živin do tkáně – tzn zlepšení výživy, funkce orgánu
  • resorbční účinek – zlepšuje se vstřebávání metabolitů látkové výměny
  • imunobiologický účinek – při zvýšeném prokrvení a přísunu obranných látek povzbuzuje imunitní reakce
  • myorelaxační a spasmolytický účinek – uvolňuje svalstvo a křeče
  • klesá ztuhlost kloubů
  • blokují se vnitřní receptory bolesti v zahřívaných oblastech těla - analgetický účinek – tlumení bolesti

Účinky negativní termoterapie:

• analgetický účinek – spočívá ve zpomalení vedení vzruchů nervovými vlákny a ve snížení dráždivosti receptorů
  • tlumení aktivity zánětu a zmenšení otoku spočívá ve zpomalení metabolismu v tkáních

Negativní termoterapie se využívá při akutních stádiích onemocnění, kdy se pomocí ní redukují zápaly a otoky.

Získejte péči, kterou váš mazlíček potřebuje

Pokud se chcete dozvědět více o termoterapie nebo kryoterapie, kontaktujte nás.

Facebok